Aanmelden Nieuwsbrief
Bedankt voor je interesse in onze nieuwsbrief! Leuk dat we je op de hoogte mogen houden van ons laatste nieuws en ontwikkelingen.
Laat hieronder je gegevens achter.
Communicatiekloof in de afvalbranche bedreigt tevredenheid van klanten, medewerkers en bewoners
De behoefte aan duidelijke communicatie, het waarborgen van welzijn en ontwikkeling van medewerkers, en het voldoen aan de hoge verwachtingen van bewoners en klanten zet de afvalbranche op scherp. Dit blijkt uit het recent uitgebrachte benchmarkrapport van Integron. De uitkomsten zijn gebaseerd op medewerkers-, klant- en bewonersonderzoeken die het onderzoeks-en adviesbureau Integron heeft uitgevoerd voor tientallen afvaldienstverleners.
Benchmarkrapport klant-, medewerkers- en bewonersbeleving met Afvaldienstverleners
Gebaseerd op tientallen onderzoeken die Integron uitgevoerd heeft voor afvaldienstverleners. Leer wat klanten, medewerkers en bewoners vinden en verwachten van de dienstverlening én leer van de best in class organisaties. Download de benchmark hier.
Vacature: projectcoördinator klant en medewerkersonderzoek
Wil jij organisaties d.m.v. het begeleiden en programmeren van klant en medewerkersonderzoek helpen het beste uit klant en medewerker te halen?
Infographic: hoe groothandels het dalende enthousiasme bij klanten kunnen tegengaan
De ‘supply pain’ in de supply chain binnen deze branche is duidelijk zichtbaar. De stijgende grondstofprijzen zorgen ervoor dat groothandels hun klanten steeds duurdere producten moeten aanbieden, terwijl de marges toch vaak laag blijven. Dit is wat je kan leren van toppresterende organisaties in de branche.
“Met nog meer inzicht kunnen we onze klanten nog beter ontzorgen”
Proactiviteit, innovatie, professionaliteit en duurzaamheid staan voorop bij Ploeger Logistics. “Dan wil je natuurlijk weten in hoeverre onze opdrachtgevers tevreden zijn over onze dienstverlening en of we voldoen aan de verwachtingen. Het meest belangrijk hierin is om goed te kijken naar de verbeterkansen voor in de toekomst. Dit is hoe Ploeger dat aangepakt heeft.
“We willen dat onderzoeken impact hebben op onze organisatie. Anders hebben ze geen nut.”
ACV Groep is een afvaldienstverlener in de Gelderse gemeenten Ede, Wageningen, Renkum, Veenendaal en Renswoude. Ze brengt haar slogan ‘vanzelfsprekend in de buurt’ in de praktijk door zichtbaar en bereikbaar te zijn voor klanten. ACV wil opdrachtgevende gemeenten, bedrijven en particulieren ontzorgen op het gebied van afval, reiniging en duurzaamheidsvraagstukken. Om inzicht in de kwaliteit van dienstverlening te krijgen en deze verder te optimaliseren heeft het bedrijf in 2022 drie onderzoeken laten uitvoeren door Integron: een stakeholdersonderzoek, een inwonersonderzoek en een klantonderzoek onder bedrijven.