(function(a,s,y,n,c,h,i,d,e){s.className+=' '+y;h.start=1*new Date; h.end=i=function(){s.className=s.className.replace(RegExp(' ?'+y),'')}; (a[n]=a[n]||[]).hide=h;setTimeout(function(){i();h.end=null},c);h.timeout=c; })(window,document.documentElement,'async-hide','dataLayer',4000, {'GTM-N4FCR9':true});
Integron.nl
Integron.nl

Waarom klanttevredenheidsonderzoek

Waarom een klanttevredenheidsonderzoek doen? Met inzicht in de klanttevredenheid kunt u de verwachtingen optimaal managen en verbeteren.

12 oktober 2017
Waarom klanttevredenheidsonderzoek

Waarom een Klanttevredenheidsonderzoek?

Wil je graag een KTO onderzoek, oftewel een klanttevredenheidsonderzoek, uitvoeren? Integron is je graag van dienst. Met een klanttevredenheidsonderzoek stel je vast wat klanten verwachten en hoe tevreden en loyaal zij zijn. Deze informatie is noodzakelijk om erachter te komen hoe jouw klantenkring tegenover jouw organisatie staat. Het ontdekken van deze positie is pas een eerste stap. Het hogere doel van het klanttevredenheidsonderzoek, een KTO onderzoek, en het uitvoeren hiervan is uiteindelijk om de relatie met de klant aanzienlijk te verbeteren.

For privacy reasons YouTube needs your permission to be loaded. For more details, please see our Privacy & Cookiebeleid.
Ik Accepteer

Een klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek) uitvoeren

Wat belangrijk is, is dat de medewerkers leren omgaan met de juiste informatie. Op zo’n manier dat ze bewust en bekwamer de relatie met de klant kunnen verstevigen. De sales manager heeft andere belangen dan een accountmanager; de marketingafdeling heeft weer andere mogelijkheden om de informatie te benutten dan de kwaliteitsafdeling. De juiste persoon informeren en activeren met de juiste klantinformatie, is cruciaal voor het rendement van je KTO onderzoek. Het doel van het klanttevredenheidsonderzoek en het uitvoeren hiervan, is dat niet alleen de klant tevredener en loyaler wordt, maar vooral ook dat je eigen organisatie enthousiast aan de slag gaat met deze informatie uit het klantonderzoek. Bekijk onze kennis- en klantverhalen en creëer een goed beeld.

Om welke reden voert een organisatie een klanttevredenheidsonderzoek uit?

Er zijn een aantal motieven voor een organisatie om een onderzoek uit te zetten onder haar klanten. Het is per bedrijf verschillend en lopen uiteen van het behouden van klanten tot het bewuster maken van de organisatie. De meest voorkomende doelen zijn:

  • Klanten behouden
  • Groeien bij klanten
  • Verbeteren van klantwaarde
  • Kwaliteit van de dienstverlening verbeteren
  • Op de momenten van de waarheid de verwachtingen overtreffen
  • Individuele klantrelatie verbeteren
  • Creëren van ambassadeurschap bij je klanten
  • Interne organisatie bewuster maken van hun klanten
  • Opleiden van commerciële en klantgerichte medewerkers
  • Effectiever inzetten van marketing en verkoopbudget
  • Positioneren en aanscherpen van het onderscheidend vermogen

Een klanttevredenheidsonderzoek maakt jouw organisatie bewuster en bekwamer

Wij zijn van mening dat wij niet alleen verantwoordelijk zijn voor het verschaffen van informatie en het motiveren van acties, na het uitvoeren van het klanttevredenheidsonderzoek (KTO onderzoek). Ook moeten wij nieuwe inzichten presenteren die de relaties van het bedrijf met de klant en het personeel verbetert. Integron zorgt ervoor dat medewerkers bewust bekwamer hun verantwoordelijkheid naar de klant invullen. Uiteindelijk zien wij dit als het grootste rendement van onze inspanningen. Samen met jou, de klant en jouw medewerkers zorgen wij voor groei. Met het versterken van de relatie met je klant en personeel als hoogste doel van het KTO onderzoek.

Ontdek onze uitgebreide professionele dienstverlening

Integron helpt je graag bij het klanttevredenheidsonderzoek (een KTO onderzoek) en het uitvoeren hiervan binnen jouw bedrijf. Ben je benieuwd naar wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Schroom dan niet en neem direct contact met ons op, dan onderzoeken we samen de mogelijkheden. Bel naar 0104115966 of stuur een e-mail naar info@integron.nl. Je kunt ook eenvoudig online een demo aanvragen.

Handboek klantfeedback verzamelen

Gratis handboek: klantfeedback in B2B verzamelen

Start ook met het verzamelen van klantfeedback. Alle stappen voor een compleet klantonderzoek in één handboek. Ook meer uit je klanten en dienstverlening halen? Het begint met inzicht in de klantbeleving. Download gratis het handboek inclusief handige checklist.

Ook het beste uit jouw klanten halen?

Vraag een offerte of informatie aan via onderstaand formulier.

Hidden
Hidden
Naam(Vereist)
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Privacy en cookie statement

Ik help je graag verder

Contact-Marit
Marit Luijten
Senior Consultant Customer Experience

Gerelateerde berichten

ICT-sector herpakt zich met stijgende lijn in loyale klanten

Na een daling in klantloyaliteit het afgelopen jaar is de ICT in 2024 weer op het niveau van 2022. De NPS (mate van aanbevelen door klanten) is dit jaar +6 (t.o.v. +2 het afgelopen jaar). Dit blijkt uit het nieuwe B2B-benchmarkrapport over de customer experience dat onderzoeks- en consultancy bureau Integron jaarlijks uitbrengt.

Benchmark Customer Experience Integron 2024: klanten iets enthousiaster in B2B

De Net Promoter Score (NPS) binnen B2B kruipt langzaam omhoog. Na een daling naar +15 in 2022 is de NPS in 2023 geklommen naar +17. Deze graadmeter voor ‘klantenthousiasme’ toont daarmee weer meer promoters die klanten aanbevelen en meer klanten die ook klant blijven. De stijging is knap gezien de economische stagnatie en krapte op de arbeidsmarkt.

Deel dit bericht: